laupäev, 10. veebruar 2018

Kui tähtis on õige rüht ja kehahoiak? :)

Kindlasti teate, kui tähtis on inimese rüht ja kehahoiak. Nimelt kaunis välimuses pole määravad üksnes ilus soeng ja riided, vaid just see, millise kehahoiuga neid kantakse. Seepärast on rüht väga oluline ning sellega tasub vaeva näha. Inimese rüht pole püsiv ja muutumatu, seda mõjutavad nii tervis, kehaline vorm kui ka meeleolu. Korrektne rüht tagab meile sirge selja ja terve lülisamba kõrge vanaduseni. Paljud tervisehädad saavad aga alguse just halvast rühist ja sel põhjusel vajab kehahoid regulaarset kontrolli ja hoolitsust. Ja siit tuleb ka minu hetkeline probleem! Mul on pidevalt mõttes tiksumas mõte, et ,, jumal hoia, et selja ikka sirgu hoian!''. Kes see ikka tahab vanaduspõlves ringi käia nagu mõni küürus pull, eks.
Paraku on see aga nii suureks probleemiks tänapäeval paljudel, sest ei suudeta hoida kaua selga sirgus ning selg hakkab valutama. Ja mina isiklikult näen ka seda, et sellisele mitte nii aktuaalsele probleemile  ei pöörata piisavalt tähelepanu kuigi ju võiks, tegelikult isegi peaks.
Mina isiklikult mäletan, et ema mul ikka ütles,kui pisikesem olin, et ,, Selg sirgu, laps!'' vs tegi seljale näpuga sellise liigutuse, et see automaatselt selg läks sirgu.
Ma nüüd ei teagi aga mina näen ilgelt siiani selja sirgu hoidmisega vaeva..No ei jõua kaua lihtsalt sirgelt selga hoida, sest selg väsib jumala kiirelt ära ja isegi valus hakkab, kui edasi püüan hoida.
Ja kindel on veel see, et mida sirgem selg ja parem kehahoiak, seda tervem ka meie tervis on!
Seega seljad sirgu ja rüht õigeks! :)
                   Illusteeriv pilt ka seljatüüpidest. :) 
Kui tähtis on teie jaoks õige rüht ja kehahoiak? Kas oskate ehk soovitusi sheerida, kuidas saada selg sirgeks nii, et see kogu aeg sirge oleks? 

2 kommentaari:

  1. Seljalihaseid tuleb treenida, eriti selja sirgestajalihast. See on see lihas, mis jookseb mööda lülisamba mõlemat külge kuni kuklapõhimikuni.

    Tänapäeval on kõiksugu nutiseadmed ka selleks halvaks/valeks kehahoiaku põhjuseks. Ma tean näiteks enda pealt, et mu seitsmes kaelalüli ja kaheksas-üheksas lülisambakettad on sutsu deformeerunud tänu valele kehahoiakule. Tunnen ise pitsitust ja massöörina oskan ise katsuda ja tunnetada ka seda.

    Mul lapsena isa ikka ütles, et kui selga sirgus ei hoia, no ununes ära, et siis tuleb harjavart kanda põiki selja peal, nii et harjavars oli küünarlohkude eest läbi. Sai sutsu keeruline kirjeldus, aga loodetavasti said ikka miskit aru.

    Muide alaseljalihast aitab treenida, kui teed n-ö tagurpidi kõhulihaseid ehk et mitte ei lama selili, vaid kõhuli ja naaldud ülakehaga taha, hoiad umbes 5 sekundit ja lased uuesti alla, puhkad ja uuesti. Nii umbes 15x ja kolm seeriat. See on tavaliselt samuti üks väga suuri vigu, mida inimesed kipuvad tegema. Treenivad kõhulihaseid, aga selja jätavad treenimata ja kuna selja- ja kõhulihased on üksteise sünergistid, siis tuleb mõlemaid treenida.

    VastaKustuta
  2. Püüan midagi ette võtta! :)

    VastaKustuta